Jako majitel internetového obchodu na platformě Shopify jste již jistě někdy uvažovali o rozšíření své působnosti a prodeje do zahraničí. To by přece téměř jistě mělo pozitivní vliv na vaše tržby.
Proč je tak důležité mít možnost vícejazyčného webu?
Nejprve je třeba zvýšit hodnocení a přilákat co nejvíce návštěvníků. Proto je tak důležité, aby Google a jiné vyhledávače příslušně indexovali vaše stránky. A pokud se chystáte rozšířit svou působnost do celého světa, je velmi důležité, aby bylo vaši stránku možné vyhledávat ve více jazycích.
Chcete-li z vícejazyčné webové stránky vytěžit co nejvíce, musíte splňovat hlavní technické předpoklady. Vaše stránka se ve výsledcích vyhledávání nezobrazí, pokud váš internetový obchod nebude v jazyce, ve kterém vyhledává váš potenciální zákazník… To znamená, že vás nebude možné najít!
Nabízí Shopify možnost pro správu internetového obchodu ve více jazycích?
Přestože Shopify neposkytuje nativní řešení pro správu internetového obchodu ve více jazycích, existují různé způsoby, jak jednotlivé jazyky do vašeho internetového obchodu přidat.
1. možnost: Vytvoření více obchodů
Je snadné podlehnout pokušení jednoduše si vytvořit další internetové obchody. Hlavním problémem takového řešení je, že udržovat a spravovat je může být mimořádně náročné. To platí nejen z hlediska provozních nákladů a aktualizace většího počtu webových stránek s ohledem na nové produkty a změny, ale také z hlediska řízení zásob.
A to ani neřešíme otázku překladů takových nových webů. Všechny materiály a texty v internetovém obchodě Shopify byste si museli nechat pokaždé přeložit.
2. možnost: Používání vícejazyčné šablony Shopify
Pokud jde o vývoj obchodu Shopify ve více jazycích, mnozí předpokládají, že stačí vybrat šablonu, která je vhodná pro vícejazyčné stránky a obsahuje přepínač jazyků. To však vůbec není pravda. Toto řešení se na první pohled může jevit jako ideální. Mnohé z těchto šablon však mají omezenou funkčnost a některé vám sice umožní snadno přeložit obsah vašeho internetového obchodu, neplatí to však po pokladnu či jakékoliv systémové zprávy.
S tím souvisí také značné množství manuální práce. Budete tak muset přeložit standardní text, HTML a obzvláště opatrní byste měli být při překladu textů jakýchkoli šablon. Přestože se může použití vícejazyčné šablony Shopify jevit jako reálná možnost, toto řešení s sebou přináší nevýhody, které mohou být poměrně nepříjemné. To platí zejména pro lidi, kteří si již dříve vytvořili internetový obchod a nyní potřebují změnit šablonu.
3. možnost: Použití vícejazyčné aplikace Shopify
Použití vícejazyčného překladatelského programu je nejjednodušším a zároveň nejucelenějším způsobem překladu vašeho obchodu Shopify. Svůj internetový obchod Shopify nebudete muset kopírovat, ani nebudete potřebovat vícejazyčnou šablonu.
Prostřednictvím softwaru, jako je Weglot, můžete do svého obchodu jednoduše přidat další jazyky. Díky němu můžete do svého internetového obchodu přidat stovky jazyků během několika minut. Nejenže rozpozná a okamžitě přeloží celou vaši Shopify stránku, ale spravuje také vícejazyčnou SEO optimalizaci vašeho nově přeloženého internetového obchodu.
A to je vše!
Chcete-li skutečně uspokojit očekávání svých zahraničních zákazníků a v důsledku toho zvýšit svůj prodej, měli byste zvážit převedení vašeho internetového obchodu do více jazyků.
Máte-li jakékoliv další dotazy, rádi vám odpovíme, proto nás neváhejte kontaktovat prostřednictvím e-mailu na adrese info@kjtranslations.cz nebo na telefonním čísle +420 723 706 499.
Napsat komentář