V základním nastavení je PrestaShop vícejazyčný. Můžete tedy rychle vytvořit internetový obchod ve více jazycích. Jádro PrestaShopu již bylo přeloženo do více než 65 jazyků. Tyto překlady přispěla prostřednictvím služby CrowdIn (platforma pro kolaborativní překlady) komunita PrestaShopu.
Překlady jádra PrestaShopu pokrývají standardní texty, které souvisejí s front office i back office weby, jakož i chybové zprávy, soubory ve formátu PDF a e-mailové šablony. Chcete-li však vytvořit kompletně přeložený a lokalizovaný PrestaShop obchod, musíte k překladu všech informací použít editor PrestaShopu.
1. Instalace jazykového balíčku
Nainstalovat do PrestaShopu jazykový balíček je poměrně jednoduché. Jazykový balíček standardně obsahuje nejen překlady, ale také konkrétní měny, daně a jednotky. Vyberte konkrétní zemi a importujte jazykový balíček tak, že přejdete do části LOCALIZATION > Localization. Na této stránce můžete také nastavit výchozí jazyk, zemi a menu.
Po nainstalování jazykového balíčku přejděte do části LOCALIZATION > Translations, kde můžete zobrazovat a upravovat překlady.
2. Přeložení obsahu
Katalog produktů a statické webové stránky jsou nejdůležitějšími aspekty PrestaShopu, které je nutné přeložit. Tyto materiály musí být přepsány v editoru PrestaShopu. Pokud nechcete, aby se překlady zobrazovaly, dokud nejsou dokončeny, můžete je vypnout v části LOCALIZATION > Languages.
3. PrestaShop a profil překladatele
PrestaShop umožňuje vytvořit profily uživatelů, kteří mají profil překladatele a texty mohou být překládány z panelu správce. Překladateli bude umožněn přístup k obsahu, který je nutné přeložit, ne však k důvěrným informacím (zákazníci, dodavatelé, tržby, výdaje atd.).
Přidat nového překladatele je poměrně jednoduché. Chcete-li přidat nového zaměstnance, přejděte do části ADMINISTRATION > EMPLOYEES > NEW EMPLOYEE. Při vytváření profilu na PrestaShopu si můžete v panelu správce vybrat konkrétní jazyk (buď logistik, překladatel nebo prodejce). Každý uživatel si může vybrat jiný jazyk.
Nastavení přístupových oprávnění pro nové profily je o něco náročnější. Můžete tak učinit v nabídce ADMINISTRATION > Permissions.
A to je vše!
Ve srovnání s internetovými obchody, které jsou vedeny pouze v jednom jazyce, mají vícejazyčné internetové obchody vyšší návštěvnost a je vyšší pravděpodobnost, že se návštěvníci stanou vašimi zákazníky. Vyšší návštěvnost znamená lepší marketing, který je nesmírně důležitý pro dlouhodobý úspěch každého internetového obchodu. Pokud je váš internetový obchod dostupný ve více jazycích, může zboží, které nabízíte, vyhledávat více osob z celého světa, což vede ke zvýšení příjmů.
Máte-li jakékoliv další dotazy, rádi vám odpovíme, proto nás neváhejte kontaktovat prostřednictvím e-mailu na adrese info@kjtranslations.cz nebo na telefonním čísle +420 723 706 499.
Napsat komentář